پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

ضابطیان: شکل سنتی کتاب‌خواندن با وجود هوش مصنوعی در آینده تغییری نخواهد کرد

  • کد خبر: ۱۶۹۶۲۲
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
ضابطیان: شکل سنتی کتاب‌خواندن با وجود هوش مصنوعی در آینده تغییری نخواهد کرد
یک سفرنامه نویس گفت: شکل سنتی کتاب‌خواندن توسط مردم با وجود پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی در آینده تغییری نخواهد کرد و مردم همچنان تمایل خواهند داشت تا به شکل سنتی کتاب بخوانند.

به گزارش شهرآرانیوز، منصور ضابطیان در همایش کتابی برای آینده که در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص آینده سفرنامه‌نویسی عنوان کرد: آینده سفرنامه‌ها در حال حاضر دست‌خوش تغییرات زیادی شده و نسبت به سال‌های گذشته در این سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است و در زندگی ما ملموس شده است.

وی با اشاره به عملکرد هوش مصنوعی در آینده سفرنامه‌ها ادامه داد: هر چقدر که هوش مصنوعی عملکرد خوبی داشته باشند باز هم نمی‌تواند به صورت زنده احساس را منتقل کند، اما نویسنده در یک سفرنامه لحظه را به مخاطب منتقل می‌کند، در حالیکه هوش مصنوعی لحظه را تجربه نکرده و نمی‌تواند احساسی را به خواننده منتقل کند.

ضابطیان خاطرنشان کرد: شاید در آینده یک زمانی به نویسینده‌های ارگانیک و غیرارگانیک هم برسیم که ارزش نویسینده‌های ارگانیک از نویسینده‌های غیرارگانیک قطعا بیشتر خواهد بود، همانطور که قیمت غذا‌ها و میوه‌های ارگانیک از غیرارگانیک بیشتر است.

این سفرنامه نویس با اشاره به تغییراتی که در کتاب‌ها رخ داده و در ادامه رخ خواهد داد اظهار کرد: تغییرات پیشرفت تکنولوژی آنقدر پرشتاب است که نمی‌دانیم تا پایان زندگی با این وجود از پیشرفت تکنولوژی، وضعیت انسان و کتاب به کجا خواهد رسید. کافی است چند نرم‌افزار و پلتفرم داشته باشیم تا بتوانیم به راحتی به کتاب‌های مختلفی دسترسی پیدا کنیم. دسترسی به کتاب در حال حاضر راحت شده و آدم‌ها به راحتی در فضای مجازی به کتاب‌های دسترسی پیدا کرده و نظرات خود درباره آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

ضابطیان گفت: پیشرفت تکنولوژی در شکل فیزیکال کتاب در آینده تغییری ایجاد نخواهد کرد، همانطور که دید و بازدید‌ها که در دوران کرونا مجازی شده بود، پس از آن به شکل سنتی خود بازگشت.

وی ادامه داد: شکل فیزیکال کتاب‌خواندن توسط مردم نیز در آینده تغییری نخواهد کرد و مردم همچنان تمایل خواهند داشت تا به شکل سنتی و ورق‌زدن صفحات کتاب به مطالعه بپردازند.

این سفرنامه نویس تصریح کرد: پادکست‌ها نیز به گونه‌ای جالی خالی کتاب را پر کرده‌اند، اما باز هم تیراژ پایین کتاب‌ها حاکی از علاقه پایین مردم به کتاب و کتابخوانی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->